
Hoe werkt Google Ads remarketing?
Wanneer iemand je website of mobiele app bezoekt, wordt er een cookie in de browser of apparaat geplaatst, waardoor Google deze bezoeker kan volgen. Wanneer je bezoeker vervolgens je site of app verlaat en andere websites bezoekt of andere mobiele apps gebruikt, kunnen jouw advertenties aan hen worden getoond, zodat ze worden herinnerd aan jouw product of dienst.
Welke visuele banners werken het beste?
De beste banneradvertenties voor Google Ads remarketing zijn afhankelijk van je bedrijf, doelgroep en het doel van de campagne. Onze vormgevers stemmen deze af aan het doel van je Google Ads campagne zodat ze vaak worden bekeken én geklikt. Denk aan een pakkende titel of een opvallende foto.
Wij gebruiken daarnaast formaten die geschikt zijn voor remarketingcampagnes, zoals 300 x 250, 728 x 90 en 160 x 600.
De kracht van Google Ads remarketing
Remarketing kan een krachtige manier zijn om opnieuw in contact te komen met je doelgroep die al interesse heeft getoond in je bedrijf en hen terug te halen naar jouw website om een aankoop te doen of om gebruik te maken van een aanbieding. Je kunt het ook inzetten om je naamsbekendheid te vergroten en je bedrijf top-of-mind te houden bij potentiële klanten. En met dynamic remarketing kun je gepersonaliseerde advertenties tonen aan eerdere bezoekers van je website door middel van de remarketing tag, die je instelt in je Google Ads account of koppelt aan je Ads account voor optimale prestaties.