
Lokale ondernemerschap stimuleren
In een tijd dat alles groter, sneller en méér moet, krijgen kleintjes soms geen aandacht. De valkuil is dat je zelf als kleine of MKB ondernemer óók zo denkt. Tuurlijk, als lokaal bedrijf heb je er niet direct voordeel bij dat je landelijk goed gevonden wordt in Google. Immers, je kunt je producten of diensten niet buiten je eigen regio aanbieden om welke reden dan ook. Is SEO dan wel zinvol? Jazeker!
Foefjes voor goede lokale SEO en grotere reputatie
Door juist te investeren in lokale SEO werk je aan je reputatie. Lever je goed werk en zijn je klanten tevreden? Laat het dan zien met goede klantrecensies. De eerste stap hiervoor is om bijvoorbeeld je bedrijf aan te melden bij Google My Business/Google Mijn Bedrijf. Door je aan te melden wordt je bedrijf geregistreerd binnen de lokale zoekopdrachten van Google. En dat levert je onder meer een vermelding op in Google Maps én de mogelijkheid je recensies te beheren. Ook als je bijvoorbeeld een kleine, lokale webshop runt die producten verkoopt, is dit dus heel zinvol.
Loop geen klanten mis, zorg dat je er bent!
Door je lokale zichtbaarheid online te verbeteren, zien potentiële klanten je niet over het hoofd. Ze klikken eerder op jouw bedrijfsvermelding en nemen dus ook eerder contact met je op. Heb je bijvoorbeeld veel recensies? Dan helpt dat zeker mee aan je succes, want vooral consumenten laten zich laten leiden door recensies van anderen. Loop dus geen klanten mis en start vandaag nog met local SEO! Vind in dit artikel handige SEO tips van een expert uit het team van Crossmedia House.