Aanpak
Mix van uitstraling en techniek
Via een uitgebreide briefing, logo en fotomateriaal ontwikkelden we een eerste opzet voor de homepagina. De kleuren? Frisse tinten licht- en donkerblauw en groen. Daar voegden we wit aan toe, passend bij wasmiddel. Met die kleuraccenten lichten we de verschillende diensten en onderscheidende punten (usp’s) goed uit.
Verder zetten we een duidelijke menustructuur neer en plaatsten we een handige zoekfunctie; zo vinden bezoekers sneller een specifieke dienst of pagina. Bij zo’n mooi, historisch bedrijf hoort natuurlijk ook een fraaie historiepagina. Die ontwikkelden we met een mooie, meescrollende tijdlijn vanaf de oprichting in 1876. Aan de zijkant staan de mijlpaaljaren uitgelicht.
Internationale functie en makkelijk onderhoud
De site ontwikkelden we met de techniek van WordPress. Voor het internationale karakter van Senzora combineerden we dit met een taalkeuzefunctie voor Nederlands en Engels. In de ‘technische achterkant’ van de site, de zogeheten backend, ziet iedereen die eraan werkt via handige taalvlaggetjes bovendien goed waar de Nederlandse en waar de Engelse content hoort.
“Crossmedia House is een super fijn bureau om mee samen te werken. De communicatie is erg prettig en de lijntjes zijn kort waardoor er snel kan worden geschakeld. Ze hebben goede ideeën voor acties en campagnes, daarnaast hebben ze voor ons een hele mooie webshop opgeleverd.”
Saskia Tellegen
Marketing manager