Aanpak
Superpersoonlijk met dierbaar voorwerp
Buitenreclame is een geweldige manier om zichtbaar te zijn; het valt op, je hebt een mooie referentie om mensen op te wijzen én het blijft in de hoofden van het publiek hangen. Tenminste … als je het posterontwerp synoniem laat staan voor de doelgroep. Dat werd ons belangrijkste aandachtspunt.
Het uitgangspunt vertaalden we naar: het gevoel van warmte, betrokkenheid en oprechte interesse in werken met senioren. Hiervoor bedachten we fotografie waarbij medewerkers iets persoonlijks en dierbaars van een cliënt vasthouden. Op de poster voegden we bovendien QR-codes toe die leidden naar een unieke vacaturepagina. Doel? Meten hoeveel mensen de pagina bezoeken.
Posters plaatsen: zo laten we het slim werken
De stappen voor posterplaatsing zijn bij ons altijd:
- datum & budget afstemmen
- mogelijkheden hiervoor inventariseren bij exploitanten
- binnen budget kijken hoeveel effectieve buitenreclame hiervoor mogelijk is (denk aan aantallen posters)
- de meest interessante plekken afstemmen met de klant voor optimale zichtbaarheid; dus stratenblokken per gemeente doornemen wat betreft soort en hoeveelheid passanten
Dankzij snel schakelen en goed mailcontact met alle betrokkenen startte de campagne op tijd. De posters hingen we hierbij in de regio langs de routes waar veel verkeer rijdt, inclusief openbaar vervoer. Daar bouwden we nog wel een slimmigheidje bij in: in elke regio hingen de posters in een iets andere periode, met een overloopperiode tussen de regio’s. Zo was de zichtbaarheid het langst.