Aanpak
Simpele site & online versterking
Clean, strak en duidelijk – dat geldt voor de nieuwe webshop die we voor Nijhof Safety maakten. Want de doelgroep, professionals en vakmensen, wil gewoon snel de beste (werk)schoenen kopen in de juiste maat. Zonder afleidende franje. Daarom vereenvoudigden we het shopmenu ook flink. Met één klik vindt iedereen nu het relevante aanbod in de eigen branche: van politie en brandweer tot leger.
Waar we verder bij de vorige én huidige webwinkel aan werken? Meer bestellingen (conversie) bereiken. Hiervoor maken we allereerst de webshop steeds weer beter zichtbaar in Google Nederland, met de belangrijke zoekwoorden. Daarnaast scherpen we hiervoor de advertenties in AdWords steeds beter aan. En komen er nieuwe collecties, merken en sale-acties? Dan schakelen we hiermee ook slim en tijdig. Verder laten we het aanbod altijd goed zien in Google Shopping.
En de afwijkende schoenmaten die buitenlandse fabrikanten hanteren? Hiervoor ontwikkelden we een handige maattabel die nu bij elke schoen in de webshop staat. In combinatie met de maatselector vinden mensen nu nog sneller wat ze nodig hebben.
“Onze klanten shoppen bij ons online omdat het eenvoudig is. Mensen vinden de shop makkelijk en zo moest de nieuwe shop ook worden. Ook een stukje automatisering was een must, bijvoorbeeld met het automatisch sturen van track&trace codes aan klanten. Crossmedia House is daar prima in geslaagd, waardoor ik meer focus kan leggen op andere belangrijke bedrijfsprocessen.”