Home Lammertink Specialized in Porsche​
Let's Collab
Lammerink specialised Porsche

Dé specialist voor het beroemde merk uit Stuttgart

Lammertink Specialized in Porsche​

Wat als kleine kwajongen begon met het opvoeren van brommers in een schuurtje, groeide uit tot een gepassioneerde specialist voor het merk Porsche, én het bedrijf dat vandaag de dag nog steeds gevestigd is aan de Vonderweg in Enter. Aan het vakmanschap van Edwin ontbreekt er niets, maar aan de marketing en communicatie kon het een en ander verbeterd worden. Tijd voor wat Crossmedia House sleutelwerk dus!

Lammertink Specialized in Porsche​

Over Lammertink Specialized in Porsche​: ontmoet de vakidioot

Een Porsche hoort te rijden! Een rondje in het dorp, naar en van het werk, door het platteland, in de bergen, langs meren, door de bossen of voor wat meer uitdaging en snelheid: op het circuit. Het is de passie en taak van Lammertink Specialized in Porsche om daarvoor te zorgen. Aan het roer – niemand minder dan de Twentste ‘wereldberoemde’ Porsche kenner Edwin Lammertink. Bezitters en kenners van vooral klassieke Porsche weten maar al te goed bij wie ze moeten zijn voor restauratie, onderhoud en advies. Kortom een trotse tukker met een grote passie voor één van de meest iconische merken ter wereld.

nieuw wedesign lammertink porsche uit enter

Uitdaging: nieuw huisstijlgids, website én mailingtool

Edwin Lammertink heeft de afgelopen jaren zeker niet stil gezeten. Edwin startte Lammertink Racing & Engineering, zijn atelier werd Certified Porsche Classic Partner en hij is de oprichter van Porsche Centrum Twente. De erkenning voor Edwin van het beroemde merk zelf uitte zich in zijn certificering als Zertifizierter Porsche Classic Techniker.

De liefde voor Porsche is helemaal aanwezig in zijn prachtige showroom in Enter. Maar wat de laatste jaren wel heeft ingeboet is een stukje consistentie in zijn branding en zijn vindbaarheid online. Tijd om daar wat aan te gaan doen!

auto aanbod automatiseren op lammertink website

Aanpak: een nieuw huisstijlgids en automatiseren van het auto aanbod

De eerste stap was enkele briefing sessies met elkaar om de kleuren en look&feel te bepalen voor toekomstige uitingen. Hierna zijn we aan de slag gegaan met een brandbook met sfeerbeelden, typografie en de kleurstellingen voor online en offline.

Op basis hiervan zijn we bezig gegaan met de website waarbij de focus lag op een duidelijke menustructuur, meer aandacht voor Vintage en Onderhoud en meer mogelijkheden om potentiële klanten te binden. Hoe? Door gerichte aanvragen te verzamelen en ze automatisch op de hoogte te houden middels nieuwsbrieven.

Ook hebben we het auto aanbod geautomatiseerd waarbij we het aanzicht van de auto’s volledig in eigen beheer hebben en dus geen gebruik maken van standaard oplossingen die je vaak op andere websites ziet. Zo creëren we een unieke look en feel wat past bij een luxe merk als Porsche.

 

Resultaat: een frisse website, betere klantenbinding en consistentie in uitingen

De nieuwe huisstijlgids maakt het makkelijk voor personeel om direct te schakelen met leveranciers en partners in het gebruik van de juiste logo’s, namen en kleuren. Daarnaast is de vernieuwde website een mooi visitekaartje geworden van de prachtige winkel én het team achter de schermen. Ook de verhalen van klanten staan nu centraal. Bij een merk als Porsche draait het immers om beleving.

En om de trouwe achterban niets te laten missen van het occasion aanbod, nieuws en aankomende evenementen kunnen mensen zich automatisch abonneren op de nieuwsbrief. Zo is de cirkel rond!

Let's Collab
Maak een afspraakGratis SEO scanOfferte aanvragen