Een gebruiksvriendelijke webshop lanceren met meer dan 2 miljoen auto-onderdelen? Dat vroeg voor ABC auto-onderdelen om een unieke aanpak. Gelukkig weten de slimme developers van Crossmedia House daar wel raad mee. Met succes!
ABC auto onderdelen
Een gebruiksvriendelijke webshop lanceren met meer dan 2 miljoen auto-onderdelen? Dat vroeg voor ABC auto-onderdelen om een unieke aanpak. Gelukkig weten de slimme developers van Crossmedia House daar wel raad mee. Met succes!
Over ABC auto onderdelen
ABC auto-onderdelen (2021) zit in Zuid-Holland. Het verkoopt meer dan 2 miljoen auto-onderdelen voor 48.000 automodellen aan particulieren én bedrijven. Dankzij samenwerkingen met leveranciers uit het buitenland biedt het bedrijf zijn producten tegen zeer concurrerende prijzen. Het lukt zelfs om de onderdelen in heel Nederland binnen enkele dagen te leveren.
Uitdaging
Auto-onderdelenwebshops zijn vaak al gauw ’too much’. Te veel aanbod in relatie tot te weinig overzicht. De wens van ABC auto-onderdelen luidde daarom: maak de online store duidelijk, snel, eenvoudig en vooral gebruiksvriendelijk. En zorg dat er meer dan 2 miljoen (!) producten aan gekoppeld worden, zonder dat de webshop enorm vertraagt of onoverzichtelijk wordt.
Aanpak
Om de wens van de onderdelenwinkel te laten uitkomen, trokken we 4 staaltjes vernuft uit de kast:
Bijzonderheid: hardlopers opsporen
Tijdens het ontwikkelproces dachten we goed na over hoe we de webshopdatabase zo relevant mogelijk houden voor de gebruikers. Immers, met meer dan 2 miljoen producten is het niet eenvoudig te ontdekken welke producten de hardlopers zijn. Daarom verzonnen we slimme oplossingen die de database opbouwt vanuit het zoekgedrag van de bezoeker. Dit geeft ABC auto-onderdelen de tools om veel slimmer marketing toe te passen op de producten die het best verkopen.
“Crossmedia House heeft mij echt uit de brand geholpen. Na een mislukte samenwerking met een andere partij, hebben Akad en Niek mij uitstekend ondersteund in de ontwikkeling van de nieuwe webshop. Ze zijn zeer bekwaam en ik ben ze erg dankbaar voor alle inzet. Topteam!”
Resultaat
Met de inzet SEO, Google Shopping en Google Ads maakten we ABC auto-onderdelen goed zichtbaar voor de juiste doelgroep. Hierdoor sturen we nu gericht op conversies en dus op koop. De webshop laadt bovendien razendsnel, zodat de kans op ongeduldige afhakers minimaal is. Klanten waarderen de webshop enorm, vooral omdat ook echt alleen de voorraad te zien is. En dat betekent leverzekerheid!
Niek Heerink
Developer